وضعیت صنعت فولاد کشور پس از تحریم ها
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در تاریخ 8 مه سال 2018 میلادی کشور آمریکا بطوری کاملا رسمی از برجام خارج شد. در واقع وضع برجام برای رفع تحریم عای اقتصادی ایران صورت گرفت که به ازای آن قرار بود کشور ما و دیگر کشور های عضو 1+5 (چین،روسیه،انگلستان،آمریکا و اتحادیه اروپا) محدودیت هایی برای آزمایش های هسته ای داشته باشند. اما خروج کشور امریکا از این توافقنامه موجب شد تا تحریم ها علیه کشور ما مجددا اعمال شده و ایران نتواند با کشور های تحت سرپرستی آمریکا کار کند. همچنین محدودیت هایی برای ایران تحت عنوان عدم دسترسی به سیستم مالی امریکا بوجود آمد.

اما این تحریم ها می تواند پیامد هایی برای صنعت فولاد کشور داشته باشد. در این راستا ایران هدف گذاری هایی برای عبور از این تحریم ها صورت داده است که از جمله آن می توان به تولید 55 میلیون تن فولاد خام تا سال 1404 اشاره نمود.

وضعیت صنعت فولاد کشور پس از تحریم ها

کشور ما پس از توافق هایی تاریخی با کشور های بزرگ جهان، برنامه فولادی وسیعی را در دستور کار خود قرار داد که افزایش تولید فولاد خام و رساندن آن تا مرز 55 میلیون تن به کمک فولاد مبارکه و ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران) تا سال 2025  میلادی از جمله این هدف گذاری ها می باشد. این دو مجموعه هر دو از شرکت های خصوصی و دولتی تشکیل شده است که هرکدام در بخش فولاد سرمایه گذار هایی هستند که از اهن اسفنجی تا محصول نهایی را به تولید می رسانند. علی رغم وجود محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در کشور، این طرح ش مطلوبی در تولید فولاد خام داشته است.

در این میان طی سال های 2014 تا 2017 میزان تولید فولاد خام کشور حدود 9.1 درصد رشد داشته است که این میزان رشد موجب شد تا تولید ایران در سال 2017 به 21 میلیون تن رسد و در رتبه سیزدهم بزرگ ترین تولید کننده فولاد دنیا قرار گیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: